"With every great love comes a great story"

Nu ska jag vara tjejig och löjlig. Jag ska dessutom vara förutsägbar. Jag har all rätt! Det här lär troligen förstöra bilden som ni (kanske) har av mig som en hårding (haha), men gud vilken underbar film jag såg igår. Den tog mig med storm, precis som Amelie från Montmartre gjorde. Jag trodde verkligen inte att jag var en torsk för romantiska filmer, men dessa är romantiska på ett annat sätt. Mitt sätt. Jag pratar självklart om The Notebook.
Under MTV galan 2005 så vann de Best kiss Award. Såhär tog de emot priset.

image55

Filmens modeansvarige Karyn Wagners arbete var perfekt. Kläderna var genomtänkta och så fort jag fick ögonen på Allies utstyrsel, så tänkte jag på Bill Bass Ready-to-wear kollektion. Hans inspiration är ju (självklart) från det decenniet och lite från 50-talet, vilket är det mest stilrena mode decennium enligt mig. Otroligt kvinnliga skärningar, elegans, fantastiska accessoarer och sist men inte minst den nyfödda starka attityden som alla självständiga och självsäkra kvinnor tog sig an.

Sen så har jag en liten grej till alla grabbar som har kontakt med sin feminina sida OCH som dessutom tyckte om den här filmen. Scrolla ner till bild nummer två. Att köpa det plagget borde vara det första på er To-do-list.

Dagens låt: Billie Holiday - I'll be seeing you

Ps, jag lovar. Så fort kameran anländer så kommer mer bilder på mina inköp som jag inte har postat på ett tag och dagens. På hedersord! Ds


Kommentarer
Postat av: Kharo

Den filmen har fårr många att fälla en eller två tår. En underbar film är den helt enkelt.

2007-06-15 @ 22:02:59
Postat av: kharo

*fått* skulle det stå juh :$

2007-06-15 @ 22:04:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0